Wednesday 5 October 2011

huhh!!! --"


Masa tu umur aku 15 tahun.kisah ni telah berlalu beberapa tahun yg lalu. Tini.ya Tini lah gadis pertama yg buat aku angau.sebelum tu aku penah syok kat awek-awek lain dan ader jugak awek2 lain yang syok kat aku tapi aku tak pernah angau,seangau aku ngan Tini ni..
Perkenalan aku dgn dia bermula semenjak kami di form 1 lagi.kami sekelas masa tuh semasa di usia ini, aku dan dia masih sekadar kawan2 b
iasa no feelings at all semasa kami di form 2 kami masih ditakdirkan untuk berada di dalam kelas yg sama perasaan ku pada dia masih tiada still kawan biasa classmates Kini masuk tahun ketiga kami belajar sekelas tahun ni nak amik SRP. pasal aku lebih pandai daripada dia atau dalam kata lain pasal dia lebih bodoh daripada aku tahun ni aku jadik ketua kelas dan dia jadik penolong ketua kelas maknanya penolong akula tuh hubungan kami pada masa ini semakin intim yelahhh penolong ngan bos
mestilah selalu bekerjasama tanggungjawab harian aku antaranya ,aku kena amik attendance.kalau time aku sibuk dia take over,tugas harian dia pulak adalah membantu aku kalau time dia sibuk aku take overaku bantu diri aku sendiri..:)
Satu hari penat balik dari sekolah.aku tertidur kat sofa dekat hall umah aku masa tuh mak aku ngan mak long aku tengah bersembang kosong kat balkoni tetiba mak long aku panggil aku suruh keluar nengok apatah.. rupa2nyer dia suruh aku nengok si Tini tuhh sajer jer nak menyakat aku.rupa2nyer Tini pi umah jiran aku
alahhhhhh jiran aku tu pun kawan Tini jugak pehhhhh.betul ke tu Tini???…masa aku tengok dia tuh haku rasa semacamm aku dapat lihat kecantikan dia yg sebenarnya dengan putih melepak, rambut curly kaler perang mak haiiii.cun jugakkkk budak ni rupanyer kat sekolah jer nampak biasa..
Entah macamana ntahesoknya kat sekolah, aku rasa lain macammm jer kat dia.senyumannya yang sebelum ini hanyalah sekadar senyuman biasa bagi akuaku rasa sungguh menawan hari ini segala kata-kata yang di ucapkan sungguh mengasyikkan padahal sebelum nikata-kata dia cuma sekadar bahan bualan.aku ingatya…aku ingat semenjak hari itu lahhhhh aku rasakan dia sungguh istimewa bagiku.Ahh haku nekadd.hari ni aku mesti luahkan apa yang terbuku di hatiku, aku mesti tackle dia.aku mesti cakappp aku nak amik dia jadik gelfren aku nekadku di dalam hatiiiinilah peluang terbaik dia tengah sengsorang kat kelas bisik hatiku lagi, aku terus mengatur langkah denganpenuh keyakinan.setiba jer aku kat meja dia aku beri salam yang mekar dengan senyuman dia jawab, tidak kosong, juga dengan lirikan senyum manisnya aku jadik gabra…sebaik jer aku nak
mulakan kata-kata Tini. sebenarnya saya..errr kata-kataku terhenti kerana alat sensor pada aku dapat mengesan ketibaan raksasa Gorgon yang datang menyerang ke sekolah aku.aku lihat Tini masih terpinga-pinga menantikan penyambung ayat ku yang tergantung tadii aku terpaksa tinggalkan Tini seketikaaku berjanji akan kembali sebentar lagi,…kemudian aku terus menukarkan diri menjadik Ultraman taro aku terus berlawan dengan raksasa sehinggalah power aku menjadik low dan berkelip-kelip merah.tanpa membuang masa aku terus menyilangkan tangan aku dan memfire resakse tu dengan hikmat terakhirr yg aku ader akhirnya berkat kesungguhan dan ketabahan aku resakse tu pun matiii..sebaik ajer misi aku tamat aku terus mencari Tini…tetapi malanggggg..rupa2 nye Tini terkorban kerana bangunan kelas kami di pijak resaksa Gorgon
tadi….ahhhhhhhhhhhhhh…aku meraung semahu mahunyaaaa….itulah puncanya kenapa aku tak suka makan sardin..
p/s : jangan marah nanti kena jual.. ekeke :p

No comments:

Post a Comment

kalau mcm best comment laa...
jangan kutuk2 pulakkk
^____________^