Saturday 14 May 2011

kesedihan memasuki tubuhku

menyeleninap matahari yg aku cari2 selame ini..
sungguh tiada rasa kehangatan matahari itu...
kemana cahaya bulan yg pernah ku rasai kehangatan selama ini...
aku menyelubungi alam semesta mencari bintang yg pernah aku rasai dulu...
di jauh sudut jauh hatiku....
bnyk sisa2 kekecewaan dan kesedihan yg berada disitu...
aku terus memaksa diriku utk menyimpan semua sisa2 itu..
untuk memusnahkan hidupku yg tiada makne ini...
aku merasai..
aku bagaikan lilin yg mula2nyer menyinari hati2 kegelapan orang yg ku sayangi...
akhirnyer...
pergi apabila cahaya lilin itu luput dgn kehabisan lilin...
seperti aku yg telah digunakan dan buang begitu sahaja...
aku menolak semua kegembiraan ku...
aku menindas semua gelak ketawa ku..
aku mencari sinar kegelapan yg aku mau selame ini...
aku mencari sinar kegembiraan yg pernah wujud di dalam hati aku...
akhirnyer..
kegembiraan yg aku alami sebelom ini hanye pure2 sebenarnyer...
senyum dan ketawaku hanye satu makne iaitu hanye mengembirakan orang yg aku syg...
sedey yg selalu menghampiriku merasai diriku akan pergi meninggalkan bumi ini...
kesakitan tiada lg istilah lg di hatiku..
hanye kesedihan menepis semua rase2 itu...
terlalu mudah aku terbang...
terlalu mudah aku merasai awan..
terlalu mudah aku merasai kehangatan cahaya matahari..
terlalu mudah aku bersedey...
di mana dtgnyer kesedihan yg aku alami ini...
aku sendri pon x taw...
hanye allah sahaje akan menunjuk kan kenapa aku bersedey....
insya allah..........

No comments:

Post a Comment

kalau mcm best comment laa...
jangan kutuk2 pulakkk
^____________^